Bowling
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Bowling

Et forum for alle med interesse i Bowlingsporten. Her kan der snakkes om alt i vores elskede sport! IKKE KUN FOR UNGDOMMEN DET ER FOR ALLE!

ForumforsideForumforside  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  

Ranking stævner

Go down 
+7
Hoeberg
Jax aka. Jakob M.
Vallentin
Sørensen
Aer
Louisehundebøll
Lousdal
11 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2
ForfatterBesked
Hoeberg

Antal indlæg : 12
Hjemby : Aalborg
Klub : Stenhuset (What else)
Alders gruppe : Senior
Registration date : 23/01/08

Ranking stævner - Page 2 Empty
IndlægEmne: DM?   Ranking stævner - Page 2 EmptyMan Feb 25, 2008 1:43 am

Tjah, hvis du ser ranking som noget der spilles over en weekend, så ja, SÅ er det det samme som et DM. Men hvad med grundspillet? Vil da helt sikkert mene at der er stor prestige i at vinde grundspillet i sin række. Faktisk i mine øjne mere værd end DM.
- I ligaen vil jeg bare også hellere vinde grundspillet end slutspillet for eksempel - Så er du Danmarks bedste hold over en sæson.
- Til et EM vil jeg hellere vinde All Event end Masters - Så er du turneringens bedste bowler og flest mulige serier.
ALLE disse tilfælde finder du den bedste spiller / hold over sæsonen. Den person kan i mine øjne kalde sig Danmarks bedste i indeværende sæson. Så absolut kun positivt at se at der deles op i aldersgrupper, for at give plads til bredden og dermed eliten i bredden, i stedet for kun eliten som helhed. Men lader til at al fokus ligger omkring slutspillet, og her er jeg enig i, at det kan betragtes som endnu et stævne, hvor der kæmpes om præmier. Danmark bedste ungdomsbowler må da findes i grundspillet over i alt 30 serier og i min. 5 forskellige haller og på 5 forskellige olier. (selvom der desværre ingen præmie er for dette)... Det andet er jo at være bedst på dagen...
Men det lyder jo til at alle de, som allerede er med i toppen af rankingturneringen ikke mener det er en god idé, men udfra den undersøgelse der er lavet må man jo altså også tage hensyn til de spillere, som også spytter kr. 20 i kassen hver gang.

Til orientering går der 8 drenge og 6 piger videre i hver række næste år.
Tilbage til toppen Go down
Lousdal

Antal indlæg : 26
Hjemby : Middelfart
Registration date : 09/12/07

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyMan Feb 25, 2008 6:31 pm

Hoeberg skrev:

Til orientering går der 8 drenge og 6 piger videre i hver række næste år.

Hvordan spilles finalen så? Skal man så kun spille halvt så mange serier?
Vallentin

Antal indlæg : 24
Hjemby : København
Klub : Pin-C
Alders gruppe : Pusling
Registration date : 08/12/07

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyMan Feb 25, 2008 8:50 pm

For mig at se, kan man jo med den nye struktur lige så godt kalde det for en dm serie for i enden finder du den bedste spiller i hver række. og man kan jo li så godt ligge det vi dag kalder DM ind under rankingen. jeg ville personligt hellere vinde rankingen end DM da jeg ville se mere prestige idet!

Men hvis du nu ligger DM junior og ynglinge ind under rankingen som stævner, kan man jo sige at de 16 der er i ranking finalen kæmper om det danske mesterskab i det de har været bedst hele det forgangene år.
Aer

Aer

Antal indlæg : 92
Hjemby : Allerød
Klub : Pin-Crackers
Alders gruppe : Junior.
Registration date : 11/12/07

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyMan Feb 25, 2008 10:44 pm

HafniaBowl skrev:

Men hvis du nu ligger DM junior og ynglinge ind under rankingen som stævner, kan man jo sige at de 16 der er i ranking finalen kæmper om det danske mesterskab i det de har været bedst hele det forgangene år.

Jeg kan udemærket godt se hvad du mener, men hvad behøver man så det generale "Dm" til?
Man kan ikke ligge et medalje mesterskab ind som et rankingstævne, det virker lidt åndssvagt at kåre en "Dansk mester" 2 gange..

Men set fra en anden side, hvis man så dropper "Dm" og laver den samlede ranking stilling til "Dm", så ville der jo kun være 8 eller 16 der går videre til det - men et sted er det jo også fair, da det er de 8 - 16 personer der har været i toppen hele sæsonen igennem.

Istedet for det nuværende Dm, der kan alle jo deltage.

Hvis i forstår hvad jeg mener?
TigerThomsen

TigerThomsen

Antal indlæg : 19
Hjemby : Brønderslev
Klub : Five O'clock
Alders gruppe : Ynglinge
Registration date : 10/12/07

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyTirs Feb 26, 2008 3:16 am

jeg sys det er en liidt latterlig måde at gøre det på, se f.eks. junior piger cuttet til Jm 2007 var 989 i viby som var de 6 bedste junior piger hvis der går 6 junior piger videre til ranking finalen tror jeg ikke man ser så mange høje serier som de fleste folk kommer for at se. hvor imod der også vil være mere prestige for en junior pige at kunne sige at hun vandt over den og den ynglinge og det samme ved drengene selvfølgelig. jeg tror det er dumt man har gjort det fordi man juniore ville elske og slå en ynglinge eller en landsholdspiller i en ranking finale og det er begrænset hvor mange juniorer der er på landsholdene i år kan jeg komme op på 1 i hele brutto truppen i alt for drenge og piger. Efter min mening er det tåbeligt.
Louisehundebøll

Louisehundebøll

Antal indlæg : 112
Hjemby : silkeborg
Klub : Sisu
Alders gruppe : Junior

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyTirs Feb 26, 2008 4:30 pm

jeg vil osse gerne vide hvordan finalen spilles,
for hvis det bliver helt lavet om får man slet ikke det samme ud af det?
http://www.louiseslouise.arto.dk
Aer

Aer

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyTirs Feb 26, 2008 4:54 pm

Det helt rigtigt det du siger Thomsen.

Mik var junior sidste år, og vandt over både Frederik Ø. Anders V. bare for at nævne nogle fra toppen af dansk bowling.

Så jeg vil da mene at de virkelig gode juniore sagtens kan være med deroppe hvor også ynglingene spiller.

Der er jo et par junior drenge bl.a. der er gået videre i rankingen i år.
Hoeberg

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyOns Feb 27, 2008 7:34 pm

Så vidt jeg ved spilles finalen på samme måde stadig, dog med det mindre antal spillere. Som jeg husker det er det matchplay? Men ikke sikker.

Mht. sammenligningen med DM, er ranking jo netop ikke et DM. Jeg siger at jeg ville hellere vinde ranking end DM. For ranking er IKKE dm. Det er jo det samme i ETBF. Man har EMC, EWC, WWC og WMC (VM og EM for herrer og damer), men samtidig har du EBT (European Bowling Tour) ranking, som laves udfra europatouren, og så kvalificerer sig videre til WRM (World Ranking Masters). Jeg tror at LANGT de fleste helst vil vinde WRM en et WWC eller WMC. Tror og EBT ranking er noget mere værd for spillere end sejr ved EMC og EWC. Det er min personlige holdning i hvert fald.
Men som hele strukturen er for ungdomsranking i forhold til DM, er den overhovedet ikke anderledes en for senior i ETBF og WTBA. Man har EM og VM, hvor vi i Danmark har DM. Så har man EBT ranking og World ranking udfra nogle stævner rundt omkring, hvor vi i Danmark har ranking turneringen også - FULDSTÆNDIG ENS. Ranking må ikke blive sammenlignet med DM. Jeg siger bare at i mit hoved må det give et samlet indtryk af hvem der er Danmarks bedste ungdomsbowler, men IKKE dansk mester. Lidt svært at forklare, men håber I forstår min pointe.

Og nu til opdelingen igen i "det nye" ranking... Jeg forstår virkelig ikke problemerne. Når der afvikles stævner rundt omkring skriger folk efter at der SKAL være en række til hver aldersgruppe og hvert køn, da andet ville være unfair. Men sådan ved jeg godt at man som eliteungdomsspiller ikke tænker. Man tænker man bare skal have så meget modstand som muligt og så må de 2 bedste juniorer komme med til finalen. Det er elitetanker. Den n ye ranking tænker bredde, for hvad med de juniorer som ville kunne hente en 3-4 plads hjem i en juniorranking? De ligger måske nummer 25-30, fordi de er sammen med ynglinge... Rigtigt at der er få tilfælde hvor der er en juniorspiller som er på FULDT niveau med ynglinge, og måske endda er landsholdsspiller. Men dette tilfølde ser man ikke tit, og når det sker er det én spiller det drejer sig om. Var det så ikke evt bedre at lade juniorerne SELV bestemme INDEN sæsonstart om de vil stille op i junior eller ynglingerækken? Det var da en mulighed, selvom jeg nu synes det er fint at holde dem for sig.
Så har man jo samtidig alle stævnerne hvor juniorer og ynglinge er slået sammen til at møde eliten indbyrdes.
Vil samtidig mene at HVIS der kun skulle være 2 række skulle den hedde Ynglinge og juniorer, hvor altså piger og drenge er slået sammen, da ynglinge piger på landsplan har en del højere snit end junior drenge. Netop derfor at de er slået sådan sammen i Sams fra og med 2007. Det er kun mere fair. Worst case scenario er så at en første års ynglinge pige på 16 år måde en drengelandsholdsspiller. På den anden måde er det at en 12-13 årig knægt at spille mod den samme landsholdsspiller.

For mig er den nye ranking den HELT rigtige måde at gøre det på. Du finder den bedste rankingspiller i hver aldersgruppe. Og slog du dem sammen til én række ville der næsten altid ende med at ynglinge drenge ville være 1, ynglinge piger 2, junior drenge 3 og junior piger 4.

Blot min mening
Louisehundebøll

Louisehundebøll

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyOns Feb 27, 2008 9:58 pm

Forstår fuldtud hvad du mener.
Men alligevel vil jeg bare mene det tit vil kunne lade sig gøre for juniorne at blande sig i toppen.
Og ja, til stævnerne vil vi gerne have at der er 6 rækker at spille i, men netop til ranking lyder det somom der er bred enighed om folk hellere bare vil have en pige og en drengerække. Da du slet ikke kan sammenligne ranking emd de almindelig stævner, eller DM.
Men at dele det op i 4 rækker, også KUN sende 6 piger til finalen, er ikek godt. Hvis der kun er 5 andre spiller du skal spille imod, føler jeg heller ik jeg har været god, for det kræver meget mere at spille flere serier.
Og hvis det fordi juniorerne skal ha' større chance, ja hvad så med 1. års ynglingene nu hvor der kun går 6 videre?
Nu skal der for deres vedkommende kæmpes meget hårde. Og det er altså dem man satser på at Danmarks nye talenter. Skal man ikke engang se dem i en finale?
TigerThomsen

TigerThomsen

Antal indlæg : 19
Hjemby : Brønderslev
Klub : Five O'clock
Alders gruppe : Ynglinge
Registration date : 10/12/07

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyOns Feb 27, 2008 11:23 pm

[quote="Hoeberg"]Så vidt jeg ved spilles finalen på samme måde stadig, dog med det mindre antal spillere. Som jeg husker det er det matchplay? Men ikke sikker.

Mht. sammenligningen med DM, er ranking jo netop ikke et DM. Jeg siger at jeg ville hellere vinde ranking end DM. For ranking er IKKE dm.

Du har skrevet et par gange nu at du hellere ville vinde ranking end dm men selvom at ranking foregår over en hel sæson gør finalen ikke, når du er kommet med i finalen starter alle fra 0 så hvis du ligger nummer 1 efter alle rankingstævnerne kan du akkurat gå videre som nummer 16 og vinde den. så det bliver også afgjort over 1 dag også blandt de 16 der går i finalen. akkurat ligesom DM som også bliver afgjort på en dag bare hvor der er flere der kan vinde det.
Lousdal

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyOns Feb 27, 2008 11:39 pm

Hoeberg skrev:
Så vidt jeg ved spilles finalen på samme måde stadig, dog med det mindre antal spillere. Som jeg husker det er det matchplay? Men ikke sikker.

Synes man skal overveje, at spille 2 serier mod hver spiller så.
Hoeberg

IndlægEmne: Læs hvad jeg skriver.....!!!!!   Ranking stævner - Page 2 EmptyFre Feb 29, 2008 1:34 am

Lasse, læs hvad jeg skriver i mit tidligere indlæg. QOUTE:

"Tjah, hvis du ser ranking som noget der spilles over en weekend, så ja, SÅ er det det samme som et DM. Men hvad med grundspillet? Vil da helt sikkert mene at der er stor prestige i at vinde grundspillet i sin række. Faktisk i mine øjne mere værd end DM."
Så jeg snakker GRUNDSPILLET i ranking og ikke slutspillet.....! Ligesom jeg skriver at der i mit hoved er mere prestige og ære i at vinde grundspillet i ligaen, frem for slutspillet - Og samme i ishockey f.eks (Selvom man ikke skal sammenligne bowling med andre sportsgrene)

Jeg kunne da forestille mig at der spilles dobbelt runde i den nye finale, altså dobbelt antal serier, men er ikke sikker.

Ja, der er bred enighed herinde blandt ELITEBOWLERNE at det er en dum idé. Men igen - hvad med BREDDEN. Tror da bestemt det nye format vil få flere til at deltage i rankingfinalen da man har sin egen aldersgruppe at kvalle i. Ranking skal endnu engang IKKE betragtes som et DM, men som en turnering for de bedste over en hel sæson. Så nej, der er ikke bred enighed om at det er dumt. Det fortæller den undersøgelse jo, som blev foretaget under Sams 2007. Her er der kommet meninger fra alle - Altså BREDDEN...

Sidst rettet af Hoeberg Fre Feb 29, 2008 1:48 am, rettet i alt 2 gange
Hoeberg

IndlægEmne: Enig med Lousdal   Ranking stævner - Page 2 EmptyFre Feb 29, 2008 1:40 am

Men ja, jeg er enig med dig Anders, at der bør overvejes at spille 2 runder, altså 2 kampe mod hver spiller. Det giver flere serier, og dermed et bedre billede af hvem der er bedst. Men ved som sagt ikke hvordan finalerne afvikles nu, og hvordan det bliver fremover
Louisehundebøll

Louisehundebøll

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyMan Mar 31, 2008 10:19 pm

det godt nok sent ranking finalen kommer til at være næste år Surprised
Aer

Aer

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyTirs Apr 01, 2008 6:52 am

Hvornår kommer den til at være da?
Louisehundebøll

Louisehundebøll

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyTirs Apr 01, 2008 2:48 pm

wasp

Antal indlæg : 4
Registration date : 08/05/08

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyTors Maj 08, 2008 10:27 pm

Min mening om at det splittes op, er sådan set lige glad. Tror det meget godt for juniorne at få en chance, men på den anden side bliver det langt sværer for ynglinge at få den chance for at komme til ranking. Som louise sagde så bliver det ikke let for hende som første års yngling.

Altså hvis det bliver 1 serie mod hver bliver det til henholdsvis 7 og 5 serier.. Det er jo et eller andet sted et DM bare hvor man kvalificere sig.. Selvfølgelig et mere spænde DM men stadig ligner det DM (og hvis pigne skal spille 5 serier er det da knap nok et stævne længere.) Jeg vil sige at 2 serier lyder fair, for alt andet bliver lidt kedeligt.

IStedet for at kritisere så syns jeg det skal prøves af, og så kan det revuderes næste år.
bowleren_stampe

Antal indlæg : 16
Hjemby : kolding
Klub : bk trekanten
Alders gruppe : ynglinge
Registration date : 13/01/08

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptySøn Maj 11, 2008 10:41 pm

ville da mene at junior har en chance jeg vandt som junior og det giver altså en vis selvtillid Smile
wasp

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyTirs Maj 13, 2008 6:34 pm

bowleren_stampe skrev:
ville da mene at junior har en chance jeg vandt som junior og det giver altså en vis selvtillid Smile
Ja, men hvor mange har præsteret at gøre det samme? Razz
bowleren_stampe

Antal indlæg : 16
Hjemby : kolding
Klub : bk trekanten
Alders gruppe : ynglinge
Registration date : 13/01/08

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyTirs Maj 13, 2008 10:26 pm

wasp skrev:
bowleren_stampe skrev:

ved jeg ikke:) men det giver selvtillid og der er nogle der har spillet til det:) det er svære ja men mere fedt at vinde:)
Aer

Aer

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyOns Maj 14, 2008 4:14 pm

Det er måske ikke sket før.
Men så sent som Ranking-Finalen dette år, blev Carsten W. Hansen ( som er junior ) samlet nr. 4 i finalen.
Så de rigtig dygtige junior spillere kan sagtens spille op med ynglingene.

Derfor er det dumt at lave en junior række også.
Det er meget mere præstice at komme så langt som junior, når man også stiller op mod ynglinge.
Lousdal

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyOns Maj 14, 2008 4:43 pm

Det der med alle de juniore som ikke har en chance så - Ja hva med dem?!! Hva med alle de ynglinge som nu mister chancen!!!

wasp skrev:
bowleren_stampe skrev:

tjah. Har der ikke været Ranking i 4 år nu? Og uden dog at være helt sikker mener jeg Thomas Larsen vandt første år (og der har han været junior) så vandt Paw mener jeg? Så vandt Mik (junior) og nu Paul. Det må give 50% til juniorene. Så hvis jeg har husket rigtigt, så har juniorene en okay statistik Wink
wasp

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 EmptyOns Maj 21, 2008 2:14 pm

Lousdal skrev:
tjah. Har der ikke været Ranking i 4 år nu? Og uden dog at være helt sikker mener jeg Thomas Larsen vandt første år (og der har han været junior) så vandt Paw mener jeg? Så vandt Mik (junior) og nu Paul. Det må give 50% til juniorene. Så hvis jeg har husket rigtigt, så har juniorene en okay statistik Wink

Ja okay, så har de ikke så dårlig en statestik ;p
Sponsoreret inhold

IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner - Page 2 Empty

Ranking stævner
Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Forrige  1, 2
 Lignende emner
-
» Ranking Finale.