Bowling
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Bowling

Et forum for alle med interesse i Bowlingsporten. Her kan der snakkes om alt i vores elskede sport! IKKE KUN FOR UNGDOMMEN DET ER FOR ALLE!

ForumforsideForumforside  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  

Ranking stævner

Go down 
+7
Hoeberg
Jax aka. Jakob M.
Vallentin
Sørensen
Aer
Louisehundebøll
Lousdal
11 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
Lousdal

Antal indlæg : 26
Hjemby : Middelfart
Registration date : 09/12/07

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyFre Feb 08, 2008 3:42 pm

Er jeg den eneste som finder det fuldstændigt åndsvagt, at man har et ranking system, hvor der til de fleste af stævnerne kun bliver olieret inden hver anden start. Det skal da være ens forhold for alle, ellers er det jo ikke et fair system.

Hva siger i?
Tilbage til toppen Go down
Louisehundebøll

Louisehundebøll

Antal indlæg : 112
Hjemby : silkeborg
Klub : Sisu
Alders gruppe : Junior
Registration date : 11/12/07

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyFre Feb 08, 2008 7:10 pm

Helt enig.
Der burde at blive oliret inden ALLE starter.
men det e bare svært da der ikke er mange store haller i Danmark.
så hvis der skulle oliers inden hver start, vil det betyde plads til mindre tilmeldinger.
Også har jeg lige hørt at fra næste sæson skal det var anderleds.
Noget med både junior og yndlinge går videre.
- det synes jeg personligt er forkert. Da jeg mener ranking er til for at
finde landets bedste ungdomsspiller.

Til jm blev der heller ikke oliret inden hver start, og det synes jeg bestemt osse er forkert!
http://www.louiseslouise.arto.dk
Aer

Aer

Antal indlæg : 92
Hjemby : Allerød
Klub : Pin-Crackers
Alders gruppe : Junior.

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyFre Feb 08, 2008 8:18 pm

Jeg er helt enig. Der bør olieres inden HVER start.
Også for at, spiller man så en "ikke olieret" start, og går videre - er man vel lidt undertippet end dem der gik videre på frisk olie, som der plejer at blive lagt inden finaler?..

Det skal være 100% fair forhold for alle..
Sørensen

Sørensen

Antal indlæg : 14
Hjemby : Køge
Klub : Ravnsborg
Alders gruppe : Senior
Registration date : 30/01/08

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptySøn Feb 10, 2008 6:17 pm

Det har intet med hallens størese at gøre om der kan olieres mellem hver start..

For er hallen stor skal der regnes mere tid til en oliering,, derfor koster det dem længere tid at oliere..
Så mener ikke det er en undskyldning.. Men det er uden tvivl for at stævne arrangørerne kan få flere tilmeldinger.. Jeg vil så mene at der SKAL olieres melle hver start.. Hellere det, end at bruge tid på desperado.. Eller ubegrænset re-entrys.. Giv folk nogle ordenlige forhold.. (:

Til Køge youth masters bilver der forøvrigt olieret mellem hver start.. cheers
Aer

Aer

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptySøn Feb 10, 2008 6:57 pm

Er hallerne store, forventes det da også at de har mere end 1 olie maskine..

Men fx. en hal med 10 baner, tager det ikke mere end 30 min at oliere. Så ringe undskyldning at der ikke er tid - som Claus siger.
Sørensen

Sørensen

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptySøn Feb 10, 2008 9:39 pm

Større haller burde have mere end en maskine.. Enig..
Dog er fakta at Grøndal (22 baner), Bryggen (22 baner) og Rødovre (26 baner) kun har en.. (så vidt jeg ved)
De bruger i hvert fald kun en.. Til trods for at de er de største og mest seriøse haller i KBU,, Mange haller har ikke kapital til det..

Men det ændre ikke på det faktum at der fandeme burde olieres inden hver start (: ......
Vallentin

Antal indlæg : 24
Hjemby : København
Klub : Pin-C
Alders gruppe : Pusling
Registration date : 08/12/07

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptySøn Feb 10, 2008 11:36 pm

Jeg er helt enig med jer alle der skal olieres inden hver start da det giver lige forhold til alle!

samtidig vil jeg mene at rankingen bør få et meget bedre regelsæt og nogle faste retningslinier.

Og for første gang blev der faktisk olieret før hver start til km efter hva jeg ved, lækkert at se kbu!
Jax aka. Jakob M.

Antal indlæg : 41
Hjemby : Hvor guderne bor :P
Alders gruppe : Ynglinge

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyTirs Feb 12, 2008 12:32 am

Sørensen skrev:
Større haller burde have mere end en maskine.. Enig..
Dog er fakta at Grøndal (22 baner), Bryggen (22 baner) og Rødovre (26 baner) kun har en.. (så vidt jeg ved)
De bruger i hvert fald kun en.. Til trods for at de er de største og mest seriøse haller i KBU,, Mange haller har ikke kapital til det..

Men det ændre ikke på det faktum at der fandeme burde olieres inden hver start (: ......

grøndal har kun 20 baner ellers har de bygget et par nye xP

og grøndal er kommune ejet så de køber nok ikke to olie maskiner bare sådan lige til de få runder og stævner der er hos dem det er også spild af penge for dem med kun 20 baner når det ikke tager så lang tid

Sidst rettet af Ons Feb 13, 2008 1:29 am, rettet 1 gang
https://bowling.danskforum.net
Jax aka. Jakob M.

Antal indlæg : 41
Hjemby : Hvor guderne bor :P

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyTirs Feb 12, 2008 12:35 am

det kan godt være det ikke tager mere end 30 min at oliere men hvis der er 4 starter er der allerede brugt 2 timer bar på oliering + at spillet også tager et par timer det vil sige at hvis du skal rejse langt med bussen kommer du meget sent hjem da der også vil være et par starter + finale om søndagen
https://bowling.danskforum.net
Aer

Aer

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyTirs Feb 12, 2008 1:30 pm

Det tager både tid at få spillerne væk fra banerne med alle deres kugler, og at få dem op til banerne med alle deres kugler.

+ De sætter jo tit halvanden time af til spisning. Så hvis de bare strammer balderne kan det sagtens lade sig gøre..
Louisehundebøll

Louisehundebøll

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyTirs Feb 12, 2008 5:10 pm

Der er da ikke sat tid af til spisning.
- folk spiser inden de spiller, eller efter de spiller?
og om middagen bliver der spist imens der bliver olieret ?
Aer

Aer

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyTirs Feb 12, 2008 5:31 pm

Fx til sams, laver de jo mad osv. Der bliver der jo sat lidt tid af til noget spisning, også oliere de imens. Så er der nogle der spiser inden og efter.
Hoeberg

Antal indlæg : 12
Hjemby : Aalborg
Klub : Stenhuset (What else)
Registration date : 23/01/08

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyTirs Feb 12, 2008 9:05 pm

Tror som sådan ikke der sættes tid af til spisning. Til Sams laver vi blot spisningen fra 17 - 19. Da der er start kl 15 og 18, når alle derfor min. at have en time at spise I. Svære er det ikke.
Problemet tror jeg er oftest ikke tid, men penge. Nogle haller tager altså måske op mod kr. 100 pr. olieret bane, hvor andre haller blot gør det som service. Så i de "små" haller tillader økonomien det måske ikke, da man stort set alle steder betaler for oliering. Så skal det jo lægges overi startgebyret.
Men jeg er helt enig i at man godt kunne stille som krav at der SKAL olieres før hver start til alle rankingstævner. Er bare bange for det kommer til at koste at nogle vil falde fra...

For det tager MAX 30 min at oliere. Ca 1 min og 10-20 sek pr. bane med en std oliemaskine. Og nogle steder har man som sagt 2.

Ved ikke hvor der hentydes til at man skal bruge tid på oliering i stedet for Desperado. Så vidt jeg ved er det kun Smas der har Desperado, og her mangler der i hvert fald hverken tid eller olieringer...?

Men ja til næste år er der 4 rankingturneringer, dermed deles de op i juniorer og ynglinge også. Dette sker efter spillernes eget ønske, efter den spørgeskemaundersøgelse DBwFs ungdomsudvalg foretog i forbindelse med Sams 2007.
Lousdal

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyTirs Feb 12, 2008 11:05 pm

Forstår ikke hvorfor man laver rankingen om? Nu finder man jo ikke den bedste bowler, som rankingen vel går ud på? Nu kan man jo næsten sige de, at det bare er en form for kvalfikation til DM for junior og ynglinge.
Aer

Aer

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyOns Feb 13, 2008 12:53 am

Ja, det er sku lidt åndssvagt de laver både en junior og ynglinge række i rankingen.
o1-koehler

o1-koehler

Antal indlæg : 52
Hjemby : Struer
Klub : BK Viborg
Alders gruppe : Yngling
Registration date : 10/12/07

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: ...   Ranking stævner EmptyOns Feb 13, 2008 1:15 am

Synes også det er åndsvagt det der med rankingen, men sådan er der jo så meget der er xD ..
Hoeberg

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Ranking   Ranking stævner EmptyOns Feb 13, 2008 7:14 pm

Forbundet laver beslutningen ud fra hvad spillerne ønsker. I den spørgeskemaundersøgelse der blev lavet under Sams, var det dobbelt så mange som sagde at de ville gerne have den opdelt i juniorer og ynglinge...
I stedet finder man jo så nu den bedste danske ungdsomsbowler i hver aldersgruppe
Lousdal

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyTors Feb 14, 2008 12:05 am

Hoeberg skrev:
Forbundet laver beslutningen ud fra hvad spillerne ønsker. I den spørgeskemaundersøgelse der blev lavet under Sams, var det dobbelt så mange som sagde at de ville gerne have den opdelt i juniorer og ynglinge...
I stedet finder man jo så nu den bedste danske ungdsomsbowler i hver aldersgruppe

^^ Det så det vi andre kalder DM!!
Louisehundebøll

Louisehundebøll

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyTors Feb 14, 2008 6:41 pm

Ja præcis. det er ikke endnu et dm vi ønsker !
- det kan godt være der var mange flere der var for det.
men til sams deltager mange "ikke dygtige" bowler,
som gerne vil ha en chance. så derfor vælger at vil ha begge rækker.
Udfra at man så som junior har en større chance.

men man kan osse se den fra den anden side, det godt
så mange så muligt for prøvede at spille finale som det.
da det er god træning.
TigerThomsen

TigerThomsen

Antal indlæg : 19
Hjemby : Brønderslev
Klub : Five O'clock
Registration date : 10/12/07

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyFre Feb 15, 2008 2:57 pm

Jeg sys det er tåbeligt at dele rankingen til næste år op i 4 rækker, man spiller vel egentlig ranking for at finde de bedste antal spillere gennem sæsonen ¨som går videre til et "ekstra " stævne så ville det være fuldstændigt åndsvagt at dele dem op fordi så er det de samme du spiller mod som når du bare spiller stævne, så kan man lige så godt lave et helt nyt stævne i stedet for at lave en ranking finale. og de spørgeskemaer til sams, tror hvis jeg skal være ærlig at det er de nyere bowlere der har svaret på skemaet og svaret at de ikke sys at forholdene var godt nok for dem. afro
Louisehundebøll

Louisehundebøll

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyFre Feb 15, 2008 6:59 pm

ja helt enig !

- kan man ikke overveje det en eksta gang?
Hoeberg

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: DM????   Ranking stævner EmptySøn Feb 17, 2008 11:05 pm

Hvordan sammenlignes det nu med DM? DM er et mesterskab hvor du finder den bedste på dagen. Ranking foregår over en hel sæson, hvor du finder den bedste i hver aldersgruppe igennem 7-8 stævner i 7-8 forskellige haller på 7-8 forskellige olieringer. Dette må da siges at være en turnering hvor man finder Danmarks bedste ungdomsbowler - Men sådan er det jo uanset om der er 2, 4 eller 10 rækker, så nok om det.

Juniorerne betaler på lige fod kr. 20,00 til hvert rankingstævne, for at være med i turneringen. Face facts - Ynglinge snitter højere end juniorer (generelt). Kunne det ikke være godt at gøre det hele lidt mere attraktivt for de juniorer der ikke lige snitter så højt får en større cahnce. INGEN tvivl om at den der vinder ynglingerækken typisk også kan kalde sig vinderen af den samlede ranking, selvfølgelig med enkelte undtagelser.

Har et stort indtryk af at det er meget stor tilfredshed rundt omkring i Danmark med det nye system, da det åbner muligheder for flere og dermed giver større plads til bredde, så juniorer ikke føler at deres 20'er til alle rankingstævnerne er spildt. Ranking er en turnering for elite, og gør da bestemt ikke noget at der kommer bredde ind i det.
Lousdal

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyMan Feb 18, 2008 7:15 pm

[quote="Hoeberg"]Hvordan sammenlignes det nu med DM? DM er et mesterskab hvor du finder den bedste på dagen. Ranking foregår over en hel sæson, hvor du finder den bedste i hver aldersgruppe igennem 7-8 stævner i 7-8 forskellige haller på 7-8 forskellige olieringer. Dette må da siges at være en turnering hvor man finder Danmarks bedste ungdomsbowler - Men sådan er det jo uanset om der er 2, 4 eller 10 rækker, så nok om det.

Ranking gælder vel også bare om, at være god over en weekend ligesom DM? Og vil da mene, at hvis man ikke kvalificere sig til Rankingen så er chancen for at vinde DM ikke lige frem stor, så derfor mener jeg, at det kan sammenlignes.
Sørensen

Sørensen

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyTors Feb 21, 2008 2:40 pm

Jeg finder det ligegyldigt at dele juniorne og ynglingene op..

Jeg kan sagtens se meningen med det.. For så får juniorne deres egen turnering hvor de kan gøre sig gællende.. For ja.. Ynglinge er generelt bedre end juniore.. (gennemsnitslig)

Men juniore som ligger 20 kroner til 7 stævner om året i alle deres 3 junior år.. Bliver jo så også belønnet når de bliver ynglinge.. For så er der på det tidspunkt nye juniore som betaler 20 kroner 7 gange om året.. På den måde vil spillere have 3 år (som junior) hvor de betaler,, og 3 år (som yngelinge) hvor de får noget igen.. Det hele løber rundt.. Synes jeg..

---------------------------------------------------------------------------------------
www.kogeyouthmasters.dk
Tjek det ud folkens..
Tilmelding åbner 1. April
---------------------------------------------------------------------------------------
Louisehundebøll

Louisehundebøll

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner EmptyTors Feb 21, 2008 5:50 pm

Jeg er ikke sikker, men er der ikke mindre der går videre i hver række?
ikke 16 piger, men 8 i hver?

Hvis det kommer til at forkomme sådan, har du det svære som 1. års ynglinge.
For du har ikke så stor mulighed for at gå videre.

- men hvor mange kommer til at gå videre i hver række?
Sponsoreret inhold

Ranking stævner Empty
IndlægEmne: Sv: Ranking stævner   Ranking stævner Empty

Ranking stævner
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» Ranking Finale.