Bowling
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Bowling

Et forum for alle med interesse i Bowlingsporten. Her kan der snakkes om alt i vores elskede sport! IKKE KUN FOR UNGDOMMEN DET ER FOR ALLE!

ForumforsideForumforside  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  

KBU's ungdomsstævne

Go down 
+14
Barekeller
Admin
Lousdal
Montana
bowleren_stampe
showbowler
o1-koehler
Måwdæhn
Vallentin
Louisehundebøll
Jax aka. Jakob M.
Aer
Bsjensen
jacob nysom
18 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste
ForfatterBesked
Lousdal

Antal indlæg : 26
Hjemby : Middelfart
Registration date : 09/12/07

KBU's ungdomsstævne - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyMan Jan 28, 2008 12:10 am

fint fint, kan gå med til at godkende dit resultat, du er jo kun junior ;P

Men jeg holder på, jo sværre jo bedre. Så kan man få, at se hvilke bowlere som også har hovedet med når de spiller, og hvem som så bruger det rigtigt Wink
Tilbage til toppen Go down
Louisehundebøll

Louisehundebøll

Antal indlæg : 112
Hjemby : silkeborg
Klub : Sisu
Alders gruppe : Junior
Registration date : 11/12/07

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyMan Jan 28, 2008 12:13 am

ja flot spil af en junior pige d;
-men somsagt, lasse er min træner!

Ja, jeg synes osse generalt banerne er alt for lette!
http://www.louiseslouise.arto.dk
Vallentin

Antal indlæg : 24
Hjemby : København
Klub : Pin-C
Alders gruppe : Pusling
Registration date : 08/12/07

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyMan Jan 28, 2008 12:38 am

Jeg kan kun give Anders ret, banerne bliver alt for nemme!
Kunne være sjovt med et stævne hvor folk skulle bruge hjernen i stedet for bare at spille blok!

Ved ikke om det er lovligt men det kunne også være sjovt, hvis man må ligge en olie i indledende og en ny og sværere i finalerne?
Aer

Aer

Antal indlæg : 92
Hjemby : Allerød
Klub : Pin-Crackers
Alders gruppe : Junior.

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyMan Jan 28, 2008 12:49 am

Louisehundebøll skrev:
Jeg vil så sige jeg synes ikke der var super høje resultater?
- hvis du ser på at baner faktisk ikke var svære.
hvis du kigger i junior rækken, skal du bare lave 1050,
så du videre?

Jeg ved ikke. Cuttet hos junior drengene var hvad 1160?

for 2 år siden var cuttet 1050 ..

...

- Udentvivl ville være fedt med noget svært. Jeg holder stadig fast på at man skal prøve at lave et stævne med dual-lane for ungdom, det ville vise hvem der har teknikken og videnskaben til at spille på det.
Louisehundebøll

Louisehundebøll

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyMan Jan 28, 2008 12:51 am

jeg vil så sige, den måde finalen bliver spillet på,
der forgår der osse meget i hovedet. der handler det om at være bedst,
hele tiden!
Lousdal

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyMan Jan 28, 2008 12:59 pm

den måde finalen til kbus blev spillet på, mener jeg ikke er god. Hader, at man kan ryge ud efter en serie. Finaler skal afvikles over mange serier, ellers finder man ikke den som har spillet bedst gennem hele turneringen.

Ved ikke om jeg ville gå ind for dual lanes til et ungdomsstævne. Der ville blive alt for stor forskel på den bedste til bare nummer 10 måske. Tvivler på der er mange ungdomsspillere som ved hvordan det skal spilles, men er da ikke sikker???
Montana

Antal indlæg : 17
Hjemby : Kolding
Klub : Five O'Clock
Alders gruppe : Ynglinge
Registration date : 10/12/07

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyMan Jan 28, 2008 1:16 pm

Jeg synes det var et fint stævne.. Selvom hallen laver en fejl i starten kl 9 om morgenen, så får de rettet rimelig profesionelt op på det igen .. Så vidt jeg hørte havde spillerne faktisk selv valgt at de ville spille - uden olie .. Så vil egentlig ikke give hallen skylden for det ..

Fint afviklet stævne i det hele taget Smile
Hoeberg

Antal indlæg : 12
Hjemby : Aalborg
Klub : Stenhuset (What else)
Alders gruppe : Senior
Registration date : 23/01/08

IndlægEmne: Nemme eller svære baner?   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyMan Jan 28, 2008 5:39 pm

Efter hvad jeg hører og kan læse har I haft okay nemme baner til KBU's, da der da endelig kom olie på Shocked

Godt nok med nogle høje scores nogle gange, men det kan selvfølgelig også blive for meget. Vi havde vist og lidt for nemme baner til Sams, men hvad er ønsket fra jer? Laver man svære baner vil nogle spillere falde totalt igennem og nogle vil dominere totalt. Jeg selv ville være tilhænger af baner som alle egentlig kan spille på, men hvor der skal tænkes konstant. Det forsøgte vi til Sams i 2006 med en kort olie, hvor alle egentlig kan skrue kuglen, men hvor der bare skal tænkes konstant. Jeg er ikke selv tilhænger af de vildt lange olier, da alt for mange falder igennem på det.
Men hvad ser I gerne? Blokbaner hvor man ser høje serier på 270+ indtil flere gange og et cut på over 1300, eller noget svært hvor der måske ikke engang skal 1100 til en finaleplads? Kom endlig med nogle forslag, så vi evt kan gøre noget ved det
Lousdal

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyMan Jan 28, 2008 6:22 pm

Jeg går helt klart ind for noget svært. Længden og mængden af profilen er jeg lige glad med. Men går ikke ind for dual lanes til et ungdomsstævne.
Louisehundebøll

Louisehundebøll

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyTirs Jan 29, 2008 1:18 am

jeg synes osse det en rigtig dum måde at spille finale på.
den helt rigtig måde er hvor du tager kegler med hele vejen igennem,
så er det den der spiller ebdst gennem hele stævnet der vinder.

og jeg vil sige det var flotte præmier i år Smile

jeg fortrækker helt klart osse noget svært.
sams er alt for nemt,
godt der er nogen nemme baner engang imellem.
men generalt skal det være meget sværre.
Sørensen

Sørensen

Antal indlæg : 14
Hjemby : Køge
Klub : Ravnsborg
Registration date : 30/01/08

IndlægEmne: Sværre baner?   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyOns Jan 30, 2008 11:23 am

Det er utrolig svært at definere hvor svære banre skal være..
Jeg går personligt ind for at baner skal være udfordrende, Ikke umulige, bare udfordrende. Hvor dem som kan noget med kuglen, laver noget, og bliver derfor belønnet for deres viden og teknik.

DOG vil jeg sige. Jeg sidder lige nu og arrangere et stævne til næste sæson.. Det er bare svært med olieprofilen.. For hvis man laver den svær bliver cuttet lavere, Og så vil stævnet virke helt latterligt, hvis man går videre i en række på 900-1000,, Det er bare ikke seeværdigt..

Den danske ungdom er bare ikke god nok.. Der er en hånd fuld spillere der vil score højt, men resten laver nada..
Og bowlere har det med at være utilfredse hvis de ikke laver mange,, Så var banerne noget lort og bla bla bla.. Sådan er vi alle vel Razz

Derfor er det bare nemmere at lave blok baner,, For så score folk højt, er glade (og endnu vigtigere), de kommer igen næste år fordi de har et godt minde fra den hal.. Og stævnet ser bedre ud i forhold til så meget andet..

Men ja.. Man kan håbe at der snart bliver plads til svære olier,, noget andet en blok.. Hvor man rent faktisk skal spille sig til keglerne..

Men Ja.. Razz
Louisehundebøll

Louisehundebøll

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyOns Jan 30, 2008 4:30 pm

hvis olien er ens i alle starter og ikke nem, vil jeg ikke brokke mig.
så vil jeg nude at spille noget hvor man skulle atg udfordringen på Smile
(- altså jeg mener hvis dte ikke bare er som ringsted s;)

jo, selvfølgelig folk kan bedre lide stævner hvor de laver mange og føler sig gode.
men der må man bare begynde at til alle stævner lave banerne svære.
for så bliver folks holding osse ændret Smile
Sørensen

Sørensen

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyOns Jan 30, 2008 7:31 pm

Jeg er helt enig Louise.. Man burde nyde udfordringen..
Og ja.. Alle stævnerne bør give det lidt sværre.. Problemet er at mange haller bruger deres hverdags program..
Det vil sige de bare ligger den olie de plejer.. Fx på bryggen, Eller rettere KBU hvert år.. Ringsted gjorde det også,, det var bare elendigt..
ST og Aalborg er de eneste som har lagt en profil som ikke bare var den normale.. (så vidt jeg ved)
-----
Jeg sidder og arbejder på Køge Youth Masters som kommer til næste år. Og det er virkelig svært at finde ud af hvordan olien skal være.. Den må ikke være for nem, men heller ikke for svær.. Så det kræver meget overvejelse..
Men synes bestemt at Sams og St skal blive ved med at overveje olieprofilen til dere stævner.. Og så lover jeg Køge youth masters også overvejer hvordan olien skal ligge Razz
TigerThomsen

TigerThomsen

Antal indlæg : 19
Hjemby : Brønderslev
Klub : Five O'clock

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyTors Jan 31, 2008 12:13 am

claus olien må jo gerne være nem, det handler bare om hvor højt du vil have cuttet bliver. men hvis du ligger en meget svær olie vil cuttet nok bare ligge omkring 1150-1200. hvis olien er nem bliver det jo nok bare omkring 1300. Men du kan jo bare beslutte og lave en der ikke er svær men der heller ikke er nem. bare se til sams der var der jo kæmpe blok og cuttet var 1319, hørte bai og Lars H snakkede meget om hvilken olie de skulle ligge, men de valgte da en blok olie.
Carlsen

Carlsen

Antal indlæg : 5
Hjemby : kbh.s
Registration date : 02/02/08

IndlægEmne: ..   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyLør Feb 02, 2008 3:36 pm

thomsen du er bare ikke god nok på block du må du vide..

Ellers må du komme til kbh og lærer det af mig....Wink geek
Louisehundebøll

Louisehundebøll

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyLør Feb 02, 2008 11:33 pm

jeg synes ikke de skal være nemme.
sams er alt for nemt.
vil hellere ha' et cut på 1100, end 1300.
men det bare min holdning d;
Carlsen

Carlsen

Antal indlæg : 5
Hjemby : kbh.s
Registration date : 02/02/08

IndlægEmne: ...   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptySøn Feb 03, 2008 12:02 am

Så må i sgu bare lære at ramme bedre, det går ikke alt det der.. lol!
Sørensen

Sørensen

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptySøn Feb 03, 2008 12:08 am

Jo Thomsen..
Det er helt rigtigt..

Men i det stævne jeg sidder og laver lige nu,, Der vil være et rekord stort antal finale deltagere..
Og hvis der går virkelig mange i finalen, vil cuttet blive forholdsvis lavt.. Derfor hvis man ligger en svær olie, så vil cuttet blive endnu lavere, og med det finale antal jeg kører med, vil det give et latterligt lavt cut.. For så vil den sidste pige gå videre med 800-850 på 6,, Det er simpelthen latterligt..

Så man er simpelthen nød til at lave noget der er nemt.. Meeeeeeeeeen, det skal ikke være mega blok.. Spillede ikke selv på det i aalborg,, Men det virkede virkelig nemt.. Også af hvad jeg har hørt.. Men Kender bryggens baner og de er sindsygt nemme..
Helt SÅDAN skal det ikke være..

Men du ved hvad jeg mener..
Lousdal

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptySøn Feb 03, 2008 12:29 am

"Og hvis der går virkelig mange i finalen, vil cuttet blive forholdsvis lavt.. "

Det gør jo ikke noget med et lavt cut. Jo lavere jo bedre!! Hvis bare det er en oliering som er lavet ordentligt

Kontakt evt. bowltech omkring en olieprofil.
Sørensen

Sørensen

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyMan Feb 04, 2008 2:58 pm

Enig.. Et lavere cut, betyder mere udfordrende baner.. Helt enig..
Men hvis du laver en olie som er svær , til et stævne hvor top 24 går videre,, så må cuttet da blive lavt..
Og hvis man vender det om, og laver olieprofilen, så der er taget højde for at der går 24 videre, jamen så bliver den jo vildt nem..
Man skal finde en god mellem løsning hvor den ikke er for nem, men heller ikke hvor sidste finale plads hedder 800-850.. Det er bare ikke seeværdigt.
Lousdal

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyMan Feb 04, 2008 7:14 pm

Er det ikke lige meget? Hvad er der galt i hvis sidste man kun har lavet 900?
Montana

Antal indlæg : 17
Hjemby : Kolding
Klub : Five O'Clock

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyMan Feb 04, 2008 11:17 pm

jeg sys helt klart at baner hvor der er meget udfordring i er det bedste fordi det or folk til at tænke over hvert eneste slag. sys sådan en olie som var til sams hvor du nærmest bare skulle kaste kugle mod højre for at ramme lommen, du havde 5-10 listeer og spiller over og sådan skal det ikke være. Hvis ungdommen i Danmark skal blive bedre og komme med helt frem i den gode ende til Em og internationale stævner bliver hallerne og arrangørerne nød til at ligge en olie hvor der skal kæmpe en del for at nå 1200. Fordi hvis du kommer til internationale stævner og du ikke har spillet på adet end blok aner du ikke hvad du skal gøre, så står du pludselig med et kæmpe problem, og det ville hjælpe alle ungdomsspillere at få lagt et noget sværre program end der ligger i de danske haller nu om dage. Blok olier er fint nok et par gange om året men heller ikke mere.
Sørensen

Sørensen

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyTirs Feb 05, 2008 11:06 pm

Anders...

Stævnets seeværdighed..
Gider folk uden for sporten se noget hvor spillerne i finalen skiftes til at lave splitter og lave serier.. Hvis folk laver 200+ så er det straks sjovere at se..
Jeg ved forbundet arbejder for at få tv dækning på mange af deres stævner, for at give sporten mere omtale.. Det sker ikke hvis det vindes på et lavt resultat.. Folk vil se strikes og imponerende serier..

Men kan så også sige at jeg regner med at i køge til oktober bliver cuttet nok omkring 950-1000 for 24 drenge.. Det vil give nogle høje resultater, men man skal spille sig til dem..

Pigernes bliver nok en del lavere.. Men det er jo efterhånden en kendt sag.. Smile
Lousdal

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyOns Feb 06, 2008 12:58 pm

Jeg vil lige slå en ting fast, HVEM FANDEN SPILLER FOR PUBLIKUMS SKYLD!!!!!!!!!!!! Jeg gør i hvert fald ikke.

Folk som er i hallen er somregel selv bowlere, og har nok selv spillet på det, så de ved hvis det er svært. Jeg vil meget hellere kigge på en som bliver straffet for, at misse end hvis vedkommende har 10 lister at spille over.

Hvis der så en gang skulle komme lidt bowling på tv, så er det jo nok kun finalen og måske semi finalen - og mon ikke dem som er nået så langt har snittet mere end 160???!! Wink
Sørensen

Sørensen

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 EmptyTors Feb 07, 2008 12:05 am

Jeg er sådan set enig med dig hele vejen igennem, så hvorfor vi fortsat snakker om det forstår jeg ikke Cool

Jeg vil bare understrege, at selvom en oli ikke skal være sygt blokket,, så skal den være til at spillet for flere end de 10-15 rigtigt gode bowlere der er i ungdomsrækkerne.. Smile
Sponsoreret inhold

IndlægEmne: Sv: KBU's ungdomsstævne   KBU's ungdomsstævne - Page 3 Empty

KBU's ungdomsstævne
Tilbage til toppen 
Side 3 af 4Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Bowling :: Dansk Bowling :: Ungdoms Bowling-
Gå til: